جستجو

چراغ هوشمند چیست؟ حتما این لحظه را شما هم تجربه کرده اید؛ آخر شب فرا رسیده و قصد خواب دارید، تازه چشم هایتان گرم شده است که یادتان می آید چراغ های آشپزخانه و اتاق نشیمن را روشن گذاشته اید. بنابراین به ناچار باید از خواب شیرین دل بکنید و برای خاموش کردن چراغ ها به طبقه پایین بروید. 

این در حالی است که اگر چراغ های خانه تان هوشمند بود برای خاموش کردن آن ها کافی بود گوشی همراه تان را در دست بگیرید و چراغ ها را خاموش کنید، به همین سادگی! چراغ هوشمند تنها در این قابلیت خلاصه نمی شود و قابلیت های دیگری نیز دارد. برای اینکه با موضوع “چراغ هوشمند چیست” بهتر آشنا شوید، در ادامه با مجموعه ام اچ کنترل همراه باشید.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی خانه توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

آشنایی با چراغ هوشمند 

اگر بخواهیم تعریف مناسبی برای چراغ هوشمند بگوییم، می توان گفت که چراغ هوشمند در واقع همان سیستم روشنایی هوشمند است که از طریق اتصال به wifi اینترنت یا بلوتوث و GPS کار می کند. چراغ های هوشمند می توانند مجهز به تایمر و سنسورهای مختلف باشند و مو به مو برنامه ای که به آن ها داده شده است را اجرا کنند. 

به عنوان مثال شما می توانید برنامه نویسی چراغ هوشمند را به نحوی تنظیم کنید که چراغ ها با تاریک شدن هوا یا راس یک ساعت خاص روشن شوند یا بتوان آن ها را با استفاده از ریموت یا گوشی همراه کنترل نمود.

قابلیت تنظیم شدت و رنگ نور در چراغ هوشمند چیست؟ این موضوع یکی از قابلیت های کاربردی چراغ های هوشمند به حساب می آید. به عنوان مثال ممکن است برای تماشای تلویزیون بخواهید که نور محیط را تا حدی کاهش دهید، اما نمی خواهید چراغ ها را خاموش کنید. چراغ هوشمند بر خلاف چراغ های معمولی که فقط حالت صفر و صد دارند قابلیت تنظیم شدت نور را دارند. این چراغ ها از دستیار صوتی فرمان پذیری دارند و می توانید به آن ها دستورات صوتی بدهید.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی منزل در کرج توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

کاهش هزینه ها با چراغ هوشمند

استفاده از چراغ هوشمند به طرز شگفت انگیزی هزینه های مصرف برق و انرژی را کاهش می دهد. زمانی که شما در اتاق حضور ندارید، چراغ هوشمند بعد از گذشت چند ثانیه خاموش خواهد شد. شما می توانید میزان نور چراغ های هوشمند را کنترل کنید بنابراین زمانی که هوا روشن است نیازی نیست نور چراغ ها تا انتها باز باشد. 

قابلیت تنظیم چراغ هوشمند چیست؟ یکی از قابلیت های تنظیم چراغ هوشمند، تنظیم از راه دور و بهره مندی از سنسور هوشمند و تایمر است و این امکان را فراهم نموده تا چراغ های هوشمند در مواقع ضروری روشن و در مواقع لزوم خاموش شوند. بنابراین دیگر خبری از مصرف بی رویه برق و قبض های بالا بلند و پر هزینه نخواهد بود.

 

در سفر هستید؟ با چراغ هوشمند سارقین را از خانه دور کنید!

اگر در سفرید و دائم نگران این هستید که نکند سارقین در نزدیکی خانه تان کمین کرده باشند، می توانید گاهی اوقات چراغ های هوشمند را چند ساعتی در میانه های شب روشن بگذارید و به هنگام صبح چراغ ها را خاموش کنید. با استفاده از چراغ هوشمند می توان امنیت خانه را تا حد زیادی زمانی که در خانه حضور ندارید تامین کنید.

سناریو پردازی با چراغ های هوشمند 

سناریو پردازی در چراغ های هوشمند چیست؟ به عنوان مثال می توانید سناریوی مختص شام، تماشای تلویزیون، بازی، پذیرایی از مهمان یا استراحت و مطالعه را برای این چراغ ها تنظیم کنید تا در اوقات مختلف با فشردن تنها یک دکمه سناریوی تعریف شده اجرا شود.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی منزل در تهران توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

ممکن است بخواهید در زمان ورود مهمان ها تمام چراغ های خانه با بیشترین میزان نور روشن شوند در حالی که برای تماشای فیلم و سریال به نور کم آن هم فقط در اتاق نشیمن نیاز داشته باشید.

چراغ هوشمند دارای GPS چگونه عمل می کند؟

برخی از انواع چراغ هوشمند دارای GPS هستند. اما منظور از GPS در چراغ هوشمند چیست و این قابلیت به چه کار خواهد آمد؟ با روشن بودن GPS چراغ و گوشی همراه، به محض ورود شما به خانه چراغ ها روشن می شوند و زمانی که خانه را ترک می کنید بدون اینکه نگران زدن کلید چراغ باشید، چراغ ها به طور خودکار خاموش خواهند شد. این قابلیت منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و برای افرادی که در خاموش کردن چراغ ها فراموشکار هستند یک قابلیت عالی است.

اهمیت چراغ هوشمند چیست؟

تا چند دهه اخیر توانایی کنترل کردن چراغ های خانه از راه دور یک آرزوی دور و دراز بشر بود. کسی تصورش را هم نمی کرد که روزی بتوان از راه دور اقدام به کنترل نور خانه نمود.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در رامسر توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

به کمک چراغ های هوشمند می توان یک دکوراسیون شیک و مدرن در خانه رقم زد. از طرفی طول عمر چراغ های هوشمند به مراتب بیش از چراغ های عادی می باشد بنابراین برای طولانی مدت می توانید از مزایای این چراغ ها استفاده کنید.

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

سکه ای

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

سکه ای

logo

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”