جستجو
گرمایش از کف خانه هوشمند

گرمایش از کف خانه هوشمند

تصور کنید در یک روز سرد زمستانی سیستم گرمایش خانه قبل از ورود شما به منزل روشن شود! با یک فرمان دمای مطبوع همه نقاط خانه مطابق میل شما تنظیم شود! دیگر مجبور نباشید  پا روی سنگ های سرد بگذارید! یا مبلغ قبض برق و گاز خانه تان نصف شود! قطعا هر کدام از این اتفاق های خوشایند تجربه لذت بخشی خواهد بود. در چند دهه گذشته با توجه

به بازده پایین تاسیسات گرمایش سنتی، سیستم گرمایش از کف هوشمند تحولی بزرگ در تاسیسات حرارتی صنعت ساختمان و خانه هوشمند ایجاد کرده است. در این مقاله با سیستم گرمایش از کف هوشمند ام اچ کنترل بیشتر آشنا خواهیم شد.

سیستم گرمایش از کف هوشمند چیست؟

در سیستم های گرمایش سنتی حدود سه چهارم گرما ی تولید شده نزدیک سقف جمع می شود و در نقاط پایین تر گرمای کمتری احساس می شود. در حالی که به گرما در کف ساختمان و ارتفاع پایین تر بیشتر نیاز است. با پیشرفت تکنولوژی سیستم های گرمایش در صنعت ساختمان با هدف آسایش و رفاه بیشتر، مدیریت مصرف انرژی و ارتقای بهره وری دچار تحول اساسی شد. سیستم گرمایش از کف هوشمند گرما را در نقاط مختلف یک ساختمان به صورت یکنواخت، قابل کنترل و قابل تنظیم فراهم می کند.

این سیستم را می توان از هر نقطه دنیا با تنظیم دمای دلخواه یا تعریف برنامه خاص کنترل کرد. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) با کنترل دمای فضاهای مختلف ساختمان علاوه بر فراهم کردن رفاه بیشتر برای ساکنین، نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی دارد.

روش های اجرای گرمایش از کف

عموما سه روش برای اجرای سیستم گرمایش از کف وجود دارد.

1- سیستم گرمایش از کف با استفاده از جريان الكتريسيته

2- سیستم گرمایش از کف با استفاده از هواي گرم

3- سیستم گرمایش از کف با استفاده از  آب گرم

به علت اینکه در روش الکتریکی به مصرف برق بالایی نیاز است و هوا هم توانایی بالایی در حفظ گرما ندارد، دو روش نخست چندان مورد استفاده نیستند. امروزه کنترل گرمایش از کف هوشمند با استفاده از آب گرم به‌عنوان یکی از مؤثرترین سیستم‌های گرمایشی پیشرفته در صنعت ساختمان مطرح است. در این روش آب گرم از درون شبکه ای از لوله ها در زیر کف به گردش در می آید. لوله ها عموما 5 لایه هستند و برای دهه ها عمر می کنند. انتقال حرارت در این روش به صورت تابشی انجام می شود.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی آپارتمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

تجهیزات سیستم گرمایش از کف هوشمند

برای اجرای سیستم گرمایش از کف تجهیزات زیادی نیاز است، که مهمترین آنها عبارت است از:

  • لوله ها و اتصالات

پایه و اساس سیستم گرمایش از کف هوشمند عبور لوله های با دوام بالا از زیر کف است. نحوه عبور این لوله ها با توجه به سلیقه طراح، نوع کاربری و متراژ فضا در قالب نقشه های متنوعی می تواند اجرا شود. آب گرم از محل کلکتوردر لوله ها جریان پیدا کرده و انرژی خود را به کف خانه منتقل می کند و با دمای کمتر مجددا به کلکتور بر می گردد تا گرم شده و دوباره مسیر قبل را تکرار کند .

طول مسیری که یک لوله از رفت تا برگشت طی می کند را یک زون می نامند. طول مسیر هر زون نمی تواند بیش از حد محاسبه شده باشد (به جدول زیر توجه کنید ) . بنابراین برای پوشش کامل کف ممکن است زونهای متعددی بوجود آید . معمولا در طراحی هایی که شرکت ام اچ مشاوره می دهد در صورت بزرگ بودن فضا مثل سالن ، پیشنهاد می کنیم زون زیر پنجره از بقیه زونها جدا باشد در اینصورت در زمانهایی که دمای محیط کمترسرد باشد فقط زون زیر پنجره را وارد مدار می کنیم تا از ورود سرما به خانه جلوگیری شود و با هرچه سردتر شدن هوا سایر زونها وارد مدار می شوند.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ساختمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

  • کلکتور برقی گرمایش از کف

کلکتور برقی گرمایش از کف وظیفه توزیع آب ورودی از موتورخانه یا پکیج را به عهده دارد. این کلکتورها برای کنترل دمای سیستم  به دبی سنج و شیر تنظیم جریان در روی هر مدار مجهز هستند. شیر تخلیه، شیر بای پس، شیر مخلوط کننده، شیرهای هواگیری،  قطع کننده دمای بالا، ترموستات اتاقی، پمپ گرمایش از کف و ترمومتر سایر اجزای یک سیستم گرمایش از کف هوشمند را تشکیل می دهند.

  • شیر برقی گرمایش از کف

تعداد شیرهای برقی گرمایش از کف برابر تعداد مناطق (زون ) تحت پوشش سیستم گرمایش از کف است.  وظیفه این شیرها باز و بسته کردن مسیر آب گرم چرخشی برای ایجاد دمای مورد نظر در محیط است. تجهیزاتی نظیر حسگرها، دماسنج ها، دبی سنج ها در انجام این وظیفه به شیر برقی گرمایش از کف کمک می کنند.

  • ترموستات هوشمند

وظیفه کنترل دمای فضا با صدور فرمان برای قطع و وصل کردن شیرهای برقی به عهده ترموستات هوشمند است. در واقع کم و زیاد کردن دمای محیط توسط کاربر با استفاده از ترموستات انجام می شود. ترموستات هوشمند مورد استفاده در کنترل گرمایش از کف ام اچ کنترل قابلیت های  برنامه ریزی و کنترلی متنوعی را فراهم می کند. کاربر می تواند از طریق تلفن همراه یا نمایشگرهای لمسی یا …. دمای مورد نظر خود را به سیستم برای اجرا اعلام کند. سیستم هوشمند ام اچ برای کنترل دما از سنسورهای دمای نصب شده در مناطق مختلف ساختمان کمک می گیرد.

  • سیستم های کنترلی

در کنترل گرمایش از کف هوشمند ام چ کنترل، کاربر می تواند دستورات لازم را با استفاده از ریموت، صفحه نمایش لمسی، تلفن ثابت، تبلت یا گوشی های هوشمند به سیستم صادر کند.  همچنین قادر است با توجه به کاربری هر فضا دمای مختلفی را به آنها اختصاص دهد  یا از یک سیستم کنترلی دمای یکنواخت استفاده کند.

مزایا و ویژگی های سیستم گرمایش از کف هوشمند

به طور خلاصه مزایای سیستم های طراحی شده توسط شرکت MH BMS را می توان به صورت زیر بیان کرد.

  1. گرما در کف ساختمان جایی که به آن نیاز است، جمع می شود.
  2. نگهداری سیستم های گرمایش از کف بسیار کم هزینه است.
  3. دارای طول عمر بالایی هستند.
  4. ساختمانی که از سیستم گرمایش از کف هوشمند بهره می برد، دارای ارزش افزوده بالاتری است.
  5. سطح رفاه و آسایش برای ساکنین خانه دارای سیستم گرمایش هوشمند ام اچ کنترل بالاتر است.
  6. در مصرف انرژی 30 تا 50 درصد صرفه جویی می شود.
  7. با اجرای کنترل گرمایش از کف هوشمند، آزادی عمل بیشتری در چیدمان مبلمان و دکوراسیون خانه است.
  8. برای بیماران مفصلی مانند رماتیسم و بیماران آلرژیک بسیار مناسب است.
  9. امکان کنترل  دمای همه اتاق ها و محیط خانه با ده ها برنامه متنوع وجود دارد.
  10. با استفاده از لوله های با حجم کم به جای لوله های تاسیساتی پر حجم و در نتیجه کاهش میزان کف سازی در هر طبقه باعث کم شدن وزن کلی سازه می گردد.
  11. هوای منزل با استفاده از سیستم گرمایش از کف خشك نمی شود.
  12. به علت استفاده از روش انتقال تابشی ، یکنواختی بیشتری در توزیع دما احساس می شود.
  13. با تعیین دمای عدم حضور در خانه، می توان مصرف انرژی را در خانه بهینه کرد و از اتلاف آن جلوگیری نمود.
  14. برعکس سیستم های گرمایش سنتی دیوارهای کنار تاسیسات سیاه و کثیف نمی شود.
  15. به علت عدم ایجاد کوران هوا، ذرات گرد و غبار در محیط شکل نمی گیرد.
  16. قیمت اجرای سیستم گرمایش از کف هوشمند تقریبا برابر با اجرای سیستم رادیاتور شوفاژ می باشد.

اجرای گرمایش از کف هوشمند ام اچ کنترل (MH BMS)

اجرای سیستم گرمایش از کف هوشمند نیاز به محاسبات طراحی و انتخاب درست تجهیزات دارد. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی نظیر عدم انتقال مطلوب گرما، مصرف زیاد سوخت، طول عمر پایین سیستم گرمایشی و یا توزیع غیر یکنواخت دما به وجود بیاید. برای همین پیشنهاد می کنیم قبل از تجهیز ساختمان به سیستم گرمایش از کف هوشمند، با کارشناسان متخصص شرکت ام اچ کنترل درباره  نوع سیستم اجرایی و تجهیزات مورد نیاز مشورت کنید.

شرکت ام اچ کنترل با در نظر گرفتن امکانات مالی مشتری، موقعیت مکانی ساختمان، مشخصات آب و هوایی منطقه نظیر رطوبت، تابش آفتاب و دما در محیط و البته ایده ها و انتظارات شخصی مشتری بهترین سیستم اجرایی و تجهیزات را به شما پیشنهاد می دهد.

ام اچ کنترل با داشتن کادر متخصص و گروه R&D حرفه ای در تولید مدارات الکترونیک و همچنین تولید نرم افزار و اپلیکیشن های موبایلی بعنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم های BMS ماژولار در دنیا، با ایده های متفاوت و رویکردی دانش محور، در خدمت صنعت ساختمان کشور میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات ارائه شده در سایت و یا هر محصول مورد نظر خود در هوشمند سازی، با ما تماس حاصل فرمائید و یا مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

سیستم گرمایش از کف چیست؟

گرم شدن خانه در زمستان و روزهای سرد به طرق مختلف صورت می پذیرد. عده ای از شومینه استفاده می کنند و با شعله های گرمابخش آتش خانه را گرم می کنند که البته اتلاف انرژی زیادی در آن رخ می دهد. عده ای هم از شوفاژ و پکیج استفاده می کنند که به نسبت اتلاف انرژی آن کمتر است. 

جهت خرید دزدگیر هوشمند و دریافت مشاوره از تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

سیستم های گرمایشی مانند بخاری گازی و بخاری برقی نیز سالهاست که از دور خارج شده اند. در این بین نوعی سیستم گرمایشی به نام سیستم گرمایش از کف وجود دارد که اساس کار آن گرم کردن خانه به کمک جریان آب گرم می باشد. آب گرمی که از آن حرف می زنیم درون لوله های تک لایه یا پنج لایه در کف زمین کار گذاشته شده اند. کمترین میزان مصرف انرژی در سیستم گرمایش از کف رخ می دهد.

این سیستم گرمایشی تمام بخش ها را به یک اندازه گرم می کند و نصب ساده ای دارد. استفاده از سیستم ترموستات هوشمند و اتوماتیک منجر به کاهش حداکثری هزینه ها می شود. شما با استفاده از ترموستات هوشمند دیگر نیازی ندارد که سیستم گرمایشی را به طور دستی روشن و خاموش کنید. 

حتی تنظیمات دما نیز به صورت هوشمند اتفاق می افتد. عدم اشغال فضا، عدم ایجاد دوده و سیاه کردن پرده ها و بهره مندی از بالاترین سطح امنیت از مزایای سیستم گرمایش از کف می باشد.

نحوه تنظیم دمای گرمایش از کف هوشمند

سیستم گرمایش از کف همانطور که گفته شد می تواند از نوع هوشمند باشد. نحوه تنظیم دمای گرمایش از کف هوشمند به شکل خودکار است. این دما معمولا به صورت اتوماتیک و با توجه به دمای محیط تنظیم می شود. بنابراین در صورت کاهش دمای ناگهانی به ویژه در ساعات نیمه شب، دما به طور خودکار چند درجه بالاتر خواهد رفت. دیگر نحوه تنظیم دمای گرمایش از کف هوشمند، تنظیم این دما به کمک گوشی همراه و ریموت است. 

شما می توانید با استفاده از گوشی همراه خود و به صورت کنترل از راه دور دمای ساختمان را تنظیم کنید. حتی در مواقعی که در خانه حضور ندارد نیز این کنترل دما امکانپذیر می باشد. این سیستم زمانی که شما خانه را ترک می کنید به طور خودکار وارد حالت کم مصرف می شود و دما را کاهش می دهد. بنابراین می توان به این شکل صرفه جویی خوبی در مصرف انرژی رقم زد.

ترموستات گرمایش از کف هوشمند

ترموستات گرمایش از کف هوشمند اصلی ترین و کلیدی ترین عنصری است که در سیستم های گرمایش از کف استفاده می شود. این ترموستات ها تحت پروتکل های مختلف هوشمندسازی کار می کنند و قادر به تنظیم دمای هوشمند، تنظیم دور فن و کنترل از راه دور می باشند. 

شما می توانید سناریوی هوشمندسازی دلخواه تان را روی ترموستات گرمایش از کف هوشمند پیاده کنید. بهره مندی از تایمر و حالت کم مصرف برای مواقعی که می خواهید ترموستات را خاموش کنید و یا دمای محیط را کاهش دهید می توانید بسیار مفید فایده باشد.

در زمان خرید ترموستات گرمایش از کف هوشمند باید به پارامترهای مهمی مانند مصرف برق، خطای زمانی ترموستات، محدوده کنترل دمای، دقت دما، نوع پروتکل هوشمند سازی و رطوبت سازگار با ترموستات دقت داشته باشید.

ترموستات گرمایش از کف هوشمند دارای مدهای مختلفی مانند تعطیلات، خروج از خانه و اتوماتیک و دستی می باشد. شما می توانید دمای محیط را به کمک سیستم کنترل از راه دور و یا پنل هوشمند ترموستات تنظیم نمایید. ترموستات گرمایش از کف هوشمند دارای قابلیت برنامه نویسی بوده و از کلیدهای لمسی برای کنترل دستی بهره مند می باشد. 

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی منزل در تهران توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

شما می توانید حتی مواقعی که در خانه حضور ندارید نیز اقدام به کنترل دما نمایید. با خرید ترموستات گرمایش از کف هوشمند بی شک صرفه قابل توجهی در هزینه های خانه هوشمند شما رقم خواهد خورد.

خریدسیستم گرمایش از کف

وقت آن رسیده است که سیستم های منسوخ شده و قدیمی گرمایشی را کنار بگذارید و اقدام به خرید سیستم گرمایش از کف نمایید. این سیستم ها دارای انواع خشک و آبی می باشند. مدل های خشک از نوع برقی هستند و سرعت گرمایش بالایی دارند در حالی که مدل های آبی یا هیدرولیک با انرژی گاز کار می کنند.

با خرید سیستم گرمایش از کف می توانید گرمای یکنواخت و دلپذیری را در خانه جاری کنید. این سیستم ها به اندازه مطلوب گرمادهی می کنند و اتلاف انرژی در آن ها بسیار ناچیز است. به همین دلیل می توان با خرید سیستم گرمایش از کف، از پرداخت هزینه های هنگفت و اضافی جلوگیری نمود.

قیمت سیستم گرمایش از کف

شاید بیراه نباشد اگر سیستم گرمایش از کف را یکی از گران قیمت ترین سیستم های گرمایشی برای خانه های مدرن بدانیم. برای اجرای این نوع سیستم گرمایشی باید سطح زمین را افزایش ارتفاع دهید و لوله ها را در فضای ایجاد شده قرار دهید. همین موضوع می تواند هزینه جداگانه ای نسبت به سایر سیستم های گرمایشی ایجاد کند چرا که در اغلب مواقع نیاز به تخریب وجود دارد.

الکترونیک یا هیدرونیک بودن سیستم گرمایش از کف یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت این سیستم است. در مناطقی که دسترسی به گاز مقدور نیست از سیستم گرمایش از کف برقی یا خشک استفاده می شود. این سیستم سرعت بالایی در گرمادهی دارد با این حال قیمت آن نسبت به سیستم گرمایش هیدرونیک بیشتر است.

استفاده از تجهیزاتی مانند ترموستات هوشمند، کلکتور، لوله های پلی اتیلنی تک لایه و چند لایه، عایق کفپوش و نیاز به نقشه کشی دقیق و استاندارد همگی از جمله مواردی هستند که روی قیمت سیستم گرمایش از کف تاثیرگذار می باشند. برند تجهیزات مورد استفاده، سطح اتوماسیون و مدت زمانی اجرای این سیستم نیز تاثیر مستقیم در قیمت آن دارد. 

بی شک هر چه ابعاد پروژه وسیع تر باشد و متراژ وسیع تری از سطح قرار باشد تحت فرآیند لوله کشی قرار گیرد، قیمت سیستم گرمایش از کف نیز بالاتر خواهد رفت. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم گرمایش از کف، با کارشناسان ما در ام اچ کنترل در تماس باشید تا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”