جستجو
اعلام نشت گاز
سیستم اعلان نشت گاز ام اچ کنترل

دستگاه اعلام نشت گاز برخلاف تصور اغلب مردم علیرغم اینکه اجاق گازها دارای ترموکوبل هستند ، به دلایل مختلف خطر نشت گاز همچنان وجود دارد. به‌طور مثال ممکن است ترموکوبل اجاق‌گاز خراب‌شده باشد یا شیلنگ رابط لوله گاز و اجاق، دچار آسیب شده باشد که در این صورت سالم بودن ترموکوپل هم نمی‌تواند

جلوی نشت گاز را بگیرد.

همچنین فرسودگی سیستم گازرسانی در طول زمان نیز می‌تواند یکی دیگر از علل نشت گاز در ساختمان باشد. ازآنجایی‌که نشت گاز شهری موضوع بسیار خطرناکی است، لذا لازم است برای جلوگیری از خطرات احتمالی ، اقدامات لازم در هنگام ساخت پروژه در نظر گرفته شود .

روش جانمایی صحیح سنسور نشت گاز 

این کار به‌سادگی با تعبیه یک سنسور تشخیص نشت گاز در نزدیکی انشعاب شیر گاز شهری امکان‌پذیر است . بد نیست بدانید گاز شهری به دلیل سبک بودن همواره میل به صعود به سمت بالا دارد بنابراین در یک خانه هوشمند بهترین محل برای نصب سنسور نشت گاز در سقف محل مربوطه و با رعایت فاصله افقی حدود دو متر صورت می‌گیرد .

 

عملکرد سنسور نشت گاز شهری

سنسور نشت گاز دارای محفظه‌ای می‌باشد که در صورت پر شدن گاز در آن، خروجی مربوطه را به‌صورت الکترونیکی فعال کرده و می‌تواند سیستم مرکزی اعلام نشت گاز را از بروز نشتی مطلع نماید .

بد نیست بدانید سنسورهای نشت گاز تولید خانه هوشمند ام اچ دارای تنظیم حساسیت بوده و بدین‌وسیله می‌توانید حساسیت سنسور را به‌اندازه‌ی مورد نظر خود تنظیم نمایید به‌این‌ترتیب می‌توانید با انجام تنظیمات لازم از اعلام‌های خطا حتی‌المقدور جلوگیری نمایید.

البته لازم است در هنگام نصب با انجام تست از صحت عملکرد سنسور اطمینان حاصل نمایید.

برای اینکار کافی‌ست با استفاده از یک فندک گازی، به مدت چند ثانیه محفظه سنسور نشت گاز را تحریک نمایید در این حالت چراغ LED قرمز رنگ سنسور روشن شده و خروجی لازم را به سیستم اعلام نشت گاز تحویل می‌دهد.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ساختمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

نگهداری از سنسور اعلام نشت گاز

حتما به این نکته توجه داشته باشید که سنسور اعلام نشت گاز دارای طول عمر محدودی می‌باشد بنابراین لازم است  به‌صورت دوره‌ای ۶ ماهه با تست سنسور نشت گاز از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید و در صورت کم شدن بیش‌ازحد حساسیت آن، سنسور را تعویض نمایید.

سیستم هوشمند اعلام نشت گاز ام‌اچ به‌نحوی طراحی شده‌است که در زمان بروز نشتی، بر روی نرم‌افزار موبایل شما پنجره‌ای را باز می‌کند که می‌توانید به وسیله آن حالت Snooz  را فعال کنید . به این مفهوم که به سیستم اعلام کنید تا به مدت‌زمانی که شما تعیین می‌کنید از اعلام مجدد نشت گاز خودداری نماید.

این زمان حداکثر می‌تواند سه روز باشد بنابراین شما در این مدت می‌توانید نسبت به تست سلامت سنسور گاز اقدام نموده یا از کارشناسان شرکت در این زمینه راهنمایی بگیرید.

عکس‌العمل سیستم اعلام نشت گاز

زمانی‌که سیستم اعلام نشت گاز توسط سنسور مربوطه از بروز نشتی اطلاع پیدا می‌کند، باید عکس‌العمل مناسب را از خود بروز دهد.

از جمله این عکس‌العمل‌ها در سیستم اعلام نشت گاز ام‌اچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به صدا درآوردن آژیر خطر .

اطلاع‌رسانی به کاربر به وسیله سیستم تلفن‌کننده خودکار به‌صورت پیام صوتی.

اطلاع‌رسانی به کاربر به وسیله سیستم پیامکی خودکار.

ایجاد سناریوی خطر نشت گاز توسط سیستم خانه هوشمند ام اچ به‌منظور جلوگیری از روشن یا خاموش شدن احتمالی چراغ‌ها و ممانعت از بروز انفجار.

قطع شیر برقی گاز و جلوگیری از ادامه نشت آن.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی خانه توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

روش اطلاع‌رسانی سیستم اعلام نشت گاز ام اچ به کاربر

لازم است کاربر در هنگام انجام تنظیمات اولیه سیستم خانه هوشمند ام اچ، شماره تماس‌هایی را که در زمان بروز خطر لازم است دستگاه با آن‌ها تماس بگیرد را به سیستم اعلام نماید این کار بسادگی توسط موبایل امکان‌پذیر است شما می‌توانید به این منظور شماره ثابت یا همراه خود را به تعداد مورد نیاز در قسمت مربوطه وارد نمایید.

سیستم به‌صورت خودکار با شماره تلفن‌های ثابت و همراه تماس صوتی گرفته و موضوع را به‌صورت صوتی اطلاع‌رسانی می‌نماید .همچنین برای سرعت در این کار موضوع پیش‌آمده را به‌صورت اس‌ام‌اس به شماره‌های همراه در همان لحظه اول ارسال می‌نماید .

امکان قطع شیر برقی گاز توسط کاربر از راه دور

یکی دیگر از قابلیت‌های که خانه هوشمند ام اچ در اختیار کاربر قرار می‌دهد، امکان قطع شیر برقی گاز با استفاده از تلفن‌همراه از راه دور است.

بسیاری اوقات ممکن است از منزل خارج شوید و پس‌از خروج، در مورد این‌که آیا شیر گاز را بسته‌اید یا نه دچار تردید شوید، در این حالت به‌سادگی می‌توانید با استفاده از تلفن‌همراه خود از هر فاصله‌ای که باشید  شیر برقی گاز منزل خود را قطع نمایید بدین‌ترتیب نیاز به مراجعه مجدد به منزل نخواهید داشت. این کار با امنیت بسیار بالا و از طریق سیم‌کارت به‌صورت ارسال فرمان امکان‌پذیر است البته کاربر لازم نیست تخصصی داشته باشد. فقط کافی‌است در منوی مربوطه کلید قطع شیر گاز را از روی موبایل خود لمس کنید.

خانه هوشمند ام اچ پس‌از قطع شیر گاز، شما را از انجام این کار به‌صورت پیامکی مطلع خواهد کرد و شما از انجام این کار خاطرجمع می‌شوید.

به همین سادگی !!!!

خانه هوشمند ام اچ کنترل با داشتن کادر متخصص و گروه R&D حرفه ای در تولید مدارات الکترونیک و همچنین تولید نرم افزار و اپلیکیشن های موبایلی بعنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم های BMS ماژولار در دنیا، با ایده های متفاوت و رویکردی دانش محور، در خدمت صنعت ساختمان کشور میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات ارائه شده در سایت و یا هر محصول مورد نظر خود در هوشمند سازی، با ما تماس حاصل فرمائید و یا مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”