جستجو

سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟ این سیستم یکی از مباحث گره خورده با مبحث هوشمندسازی ساختمان ها می باشد. با توسعه و گسترش حوزه های هوشمند به ویژه در ساختمان سازی موضوع بهینه سازی مصرف انرژی نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به خصوص این روزها که با تحلیل انرژی و افول منابع طبیعی روبرو هستیم. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با سیستم مدیریت انرژی ساختمان یا همان EMS به گفتگو بپردازیم بنابراین در ادامه با ما همراه شوید.

 

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی خانه توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

آشنایی با سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

برای اینکه بتوانیم در مورد موضوع”سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست” اطلاعی کسب کنیم می توان گفت که، سیستم مدیریت انرژی ساختمان یا همان Energy Management System نوعی سیستم اتوماسیون می باشد که با گردآوری داده های مربوط به مصرف انرژی در خانه هوشمند گزارشاتی در قالب نمودار و جداول را تدوین می کند که از طریق آن ها می توان به دیتای دقیق در مورد میزان مصرف انرژی دست یافت. 

عملکرد سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟ سیستم مدیریت انرژی ساختمان کلکسیونی از نرم افزارها و سخت افزارها می باشد و بهینه بودن مصرف انرژی و عدم هدر رفت منابع را تضمین می کند. این سیستم به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات درستی پیرامون مصرف انرژی و مدیریت هزینه های انرژی بگیرید.

اهداف سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت انرژی ساختمان با هداف به حداقل رساندن هزینه های انرژی پایه ریزی می شود. اما اشتباه نکنید؛ کاهش هزینه ها به معنای افت کیفیت نیست. در واقع هدف سیستم مدیریت انرژی ساختمان حفظ بیشترین کیفیت و بهره وری در عین کاهش هزینه ها می باشد. این سیستم کمک می کند تا یک الگوی مصرف ایده آل را کشف کنید.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ساختمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

به نظر شما بجز مورد ذکر شده، هدف دیگر سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟ حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از مصرف بی رویه منابع پایان پذیر از دیگر اهدافی است که این سیستم دنبال می کند. سیستم EMS با ارائه گزارشات و مستندات تحلیل های دقیقی پیرامون مصرف انرژی انجام می دهد و به نوعی با هدف فرهنگ سازی اجرا می شود.

اجزای مختلف سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

با توجه به اهمیت بالای این مورد در ساختمان ها، به نظر شما اجزای سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست و از چه مواردی تشکیل شده است؟ این اجزای مهم شامل تایمرها، سنسورها، خطوط ارتباطی، دیمرهای روشنایی، پریزها، نرم افزارهای سیستم و سیستم کنترل مرکزی و نقاط کنترل می شود. 

این سیستم قابلیت یکپارچه شدن با تمامی سیستم های الکتریکی و تاسیسات ساختمان را دارا بوده و با بهینه سازی مصرف انرژی به کاهش هزینه ها و بازگشت سرمایه کمک می کند.

اجرای سیستم مدیریت انرژی ساختمان (EMS) چه مزیت هایی دارد؟

هر موضوعی با توجه به کاربردی که دارد قطعا مزیت هایی را نیز شامل می شود. به نظر شما مزیت های سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست و شامل چه مواردی می شود؟

  • بدیهی ترین مزیت سیستم مدیریت انرژی ساختمان کاهش هزینه های مصرف انرژی، هزینه های نگهداری تعمیرات و جلوگیری از هدر رفت انرژی در تاسیسات و سیستم های الکتریکی می باشد؛
  • این سیستم با اتوماسیون حرفه ای از بروز خطای انسانی در جمع آوری داده ها جلوگیری می کند و دقت بالایی دارد؛
  • نصب ساده و آسان؛
  • سهولت در مشاهده و تحلیل گزارشات گرافیکی و کاربرپسند بودن EMS این امکان را ایجاد کرده تا تمام افراد بتوانند با هر میزان دانش از گزارشات لحظه ای این سیستم مطلع شوند؛
  • سیستم مدیریت انرژی ساختمان قابلیت اتصال به سیستم هشدار پیامکی را دارا بوده و خطاها را با دقت بالا تشخیص می دهد؛
  • سیستم مدیریت انرژی ساختمان به واسطه قابلیت یادگیری و هوش مصنوعی، قادر به ذخیره سازی داده ها و استفاده از این داده ها برای تحلیل های آینده می باشد؛
  • اجرای سناریوهای کنترلی جهت بالا بردن رفاه و آسایش ساکنین از مزایای سیستم EMS است.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی آپارتمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

حوزه های تحت پوشش سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت انرژی ساختمان تمامی حوزه های گرمایشی، سرمایشی، تهویه مطبوع، کنترل پرده ها، سناریوها و سیستم روشنایی و ترموستات هوشمند را در بر می گیرد. به کمک سیستم مدیریت انرژی ساختمان می توان دمای آب، میزان رطوبت محیط، دمای محیط، نور محیط و کیفیت هوا را به شکلی مطلوب و بهینه تنظیم نمود به نحوی که کمترین میزان انرژی مصرف شود.

موضوع قابل توجه در سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت انرژی ساختمان یا همان EMS سیستمی است که می توان به کمک آن متوجه شد که چه میزان انرژی و چگونه مصرف شده است، انرژی در چه بخش هایی بیشتر مصرف شده، در چه زمان هایی مصرف انرژی در اوج خود بوده و چگونه با چه الگوی مصرفی می توان اقدام به کاهش مصرف انرژی نمود. این سیستم از سنسورهای مختلف کمک می گیرد و در صورت غیر عادی بودن الگوی مصرف انرژی به شما هشدار خواهد داد.

سیستم مدیریت انرژی ساختمان با در نظر گرفتن تعداد افراد داخل ساختمان، ساعات حضور افراد درون ساختمان و اطلاعاتی که از ایستگاه های هواشناسی دریافت می کند میزان بهینه مصرف انرژی را پیش بینی نموده و سیستم های الکتریکی و تاسیسات ساختمان را منطبق با یک الگوی مصرف بهینه تنظیم خواهد کرد. هدف از اجرای این سیستم بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های بی مورد است.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

در این مقاله سعی کرده ایم که اطلاعات کاملی را در مورد “سیستم مدیریت انرژی ساختمان چیست” برای شما ارائه دهیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ام اچ کنترل مراجعه کنید

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”