جستجو

پروتکل BACnet چیست؟ این موضوع یکی از معروف ترین پروتکل های هوشمندسازی ساختمان است که در واقع مخفف عبارت Building Automation and Control Network می باشد. آنچه مهر تایید به اعتبار این پروتکل می زند دارا بودن تاییدیه از معتبرترین انجمن ساختمان سازی آمریکا (ANSI) است. 

هدف از پیاده سازی این پروتکل هوشمندسازی در واقع پر کردن خلاء هایی بود که در پروتکل های قدیمی وجود داشت. یکی از این خلاء ها محدودیت در استفاده از تجهیزات بود. در این مطلب قصد داریم با “پروتکل BACnet چیست” آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در نمک آبرود توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

مفهوم اصلی از پروتکل BACnet چیست؟

معروف ترین پروتکل هوشمندسازی ساختمان پروتکل BACnet اشست که یکی از پروتکل های اوپن سورس می باشد. به این معنا که با اجرای آن می توانید از تجهیزاتی با برندهای مختلف استفاده کنید و آن ها را به هم اتصال دهید. 

اغلب برندهایی که تجهیزات هوشمند ارائه می دهند با این پروتکل دارای سازگاری هستند بنابراین از این لحاظ هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت. از طرفی اجرای پروتکل BACnet از لایسنس بی نیاز است. در نتیجه برای اجرای پروتکل BACnet به پرداخت هزینه مجوز نیازی ندارید. 

پروتکل BACnet را می توان هم در لایه فیزیکی و هم در لایه پیوندی استفاده نمود. برقراری ارتباط در لایه های فیزیکی به کمک پروتکل BACnet نیاز به دستگاهی به نام روتر دارد.

پیاده سازی پروتکل BACnet چیست؟
نمایش داده ها به عنوان یک شئ

به واسطه پروتکل BACnet تمامی داده ها در قالب یک Object نمایش داده می شود. هر Object یک دسته از اطلاعات مربوط به یک دستگاه یا نود را نشان می دهد. این اطلاعات شامل ورودی و خروجی های سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. 

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در نوشهر توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

این شیوه از نمایش داده یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن هم قابلیت افزودن اشیاء جدید و یا تغییر اشیاء طبق خواسته کاربر می باشد. دستگاه هایی که در پروتکل BACnet پیاده سازی شده اند هر کدام یک تابع هدف هستند و زیربنای سیستم اتوماسیون ساختمان را تشکیل می دهند.

ارتباط بین دستگاه ها در پروتکل BACnet چیست؟

به نظر شما ارتباط بین دستگاه ها در پروتکل BACnet چیست و چه موضوعی را در بر می گیرد؟ ارتباط در پروتکل BACnet از نوع Client-Server است. با ارسال درخواست از طرف کلاینت به سرور، در صورت وجود داده مورد نیاز سرور اقدام به پاسخ دهی می نمایند. 

خدمات پروتکل BACnet شامل خدمات کنترل دستگاه های هوشمند از راه دور، خدمات پایانه مجازی، خدمات دسترسی به اشیاء، خدمات دسترسی به فایل و خدمات آلارم و ایونت می شود.

انتخاب فناوری شبکه

برای اجرای پروتکل BACnet باید فناوری شبکه را انتخاب نمود. این فناوری باید تمامی اطلاعات را به مقاصد تعیین شده ارسال کند. این فناوری ها شامل فناوری Ethernet، IP، Zigbee، ARCnet و Lon Talk می شود. 

دستگاه های تحت پوشش پروتکل BACnet به عنوان Native BACnet شناخته می شوند و قادر به تولید سیگنال سازگار با این پروتکل هستند.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در رشت توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

شناخت ویژگی های پروتکل BACnet چیست؟

پروتکل BACnet را به عنوان پروتکلی می شناسند که پشتیبانی مطلوبی از توپولوژی های مختلف به عمل می آورد. به کمک این پروتکل می توان یک شبکه ایمن و بسیار قوی را ادغام و یکپارچه سازی نمود. 

شرایط پروتکل BACnet چیست؟ این پروتکل این امکان را فراهم نموده تا ارسال و دریافت داده ها توسط استانداردهای مختلف ارتباطی صورت پذیرد و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها ایجاد شود.

این پروتکل بستری آماده را برای کنترل همه جانبه وسایل کنترلی از یک ایستگاه کنترل فراهم آورده است. به کمک پروتکل BACnet می توان سندیت و اعتبار اطلاعات امنیتی ارسال شده را حفظ نمود. 

این در واقع به معنای فعالسازی سریع و به موقع در زمان پیکربندی و حمایت از سیستم در برابر حملات امنیتی آشکارا می باشد. جملاتی نظیر Replay Attack یا همان حمله پخش به سادگی توسط این پروتکل مهار می شود. در نتیجه می توان امنیت پروتکل BACnet را بسیار مطلوب تر از آنچه که تصور می شود دانست.

اهمیت پروتکل BACnet چیست؟

تفاوت پروتکل BACnet چیست؟ در موضوع پروتکل BACnet برخلاف بسیاری از پروتکل های هوشمندسازی امکان برقراری ارتباط بین تجهیزات مختلف از برندهای گوناگون را فراهم می کند که به نوبه خود ارمغان ساز یک صرفه اقتصادی قابل تقدیر است. 

از طرفی این پروتکل با اهداف زیست محیطی بسیار همسو و هم راستا است و منجر به بهینه سازی مصرف انرژی می شود. قابلیت کار کردن این پروتکل با چندین لایه از لایه های فیزیکی از دیگر مزایای آن است. 

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در ساری توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

موضوع “پروتکل BACnet چیست” برخلاف سایر پروتکل ها تنها محدود به یک لایه فیزیکی نیست. انتخاب این پروتکل به طور کلی یک انتخاب قابل تقدیر می باشد و نتیجه درخشانی را در سیستم هوشمندسازی رقم می زند.

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

سکه ای

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

سکه ای

logo

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”