جستجو

سرد شدن ناگهانی دمای خانه در یک شب برفی در زمستان تاثیر موتورخانه های سنتی است. موتورخانه های سنتی قادر به تطبیق دادن دمای خانه متناسب با دمای بیرون از منزل نیستند. در نتیجه اگر که برای تنظیم و افزایش دما و همچنین کنترل هوشمند موتورخانه اقدام نکنید، هوای خانه سرد و سردتر خواهد شد.

این موضوع در زمان بالا رفتن دمای هوای بیرون نیز صادق است که نتیجه اش مصرف بی رویه انرژی و بالا رفتن هزینه های سرسام آور سوخت می شود. به کمک هوشمند سازی موتورخانه می توان جلوی بالا رفتن هزینه های انرژی و استهلاک تجهیزات موتورخانه را گرفت و آسایش را برای ساکنین رقم زد.

 

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در بابلسر توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

کنترل هوشمند موتورخانه در فضای داخلی و خارجی ساختمان

برای اجرای کنترل موتورخانه هوشمند باید به چند مورد توجه داشت. از سنسورها، عملگرها و رله ها در فضای داخلی و خارجی منزل و همچنین در موتورخانه استفاده می شود. خاموش و روشن شدن مشعل ها، پمپ های سیرکولاسیون و تنظیم دمای آب گرم به کمک این سنسورها آن هم به صورت لحظه ای صورت می پذیرد.

در نتیجه دمای مناسب توسط پردازشگر هوشمند مرکزی با دریافت اطلاعات از سنسورها و عملگرها تنظیم می شود. این موضوع یقینا منجر به بهره وری انرژی خواهد شد.

نوع و تعداد این عملگرها و سنسورها به تعداد بویلرها، پمپ ها و لوله ها بستگی دارد. سنسورهایی که برای اجرای موتورخانه هوشمند استفاده می شود در بخش هایی مانند ضلع شمالی ساختمان (فضای بیرونی)، لوله ورودی، خروجی دیگ آب و لوله خروجی قرار می گیرند و اطلاعات دمایی را دائما به سیستم پردازش مرکزی مخابره می کنند. 

بد نیست بدانید که جهت هوشمندسازی موتورخانه نیازی به تخریب موتورخانه یا خرید تجهیزات نو نیست. تنها کافی است از متخصصین کمک بگیرید که سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه  را برای شما نصب کنند.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ویلا در رامسر توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

برنامه ریزی زمانی موتورخانه هوشمند

یکی از روش های کنترل هوشمند موتورخانه، برنامه ریزی زمانی است. به عنوان مثال می توان ساعت شروع به کار موتورخانه را از غروب تا صبح فردا تنظیم کرد. البته این شکل از تنظیم زمانی مختص خانه های مسکونی است. 

ساعاتی که شما در خانه حضور ندارید و در محل کار هستید، می توانید موتورخانه را غیر فعال کنید و زمان شروع به فعالیت آن را حدودا نیم ساعت قبل از اینکه به خانه برسید تنظیم نمایید. حتی اگر قصد دارید زودتر از موعد همیشگی به منزل بیاید، کافی است از طریق گوشی همراه خود موتورخانه هوشمند را روشن کنید تا دمای خانه به تعادل برسد. این برنامه ریزی زمانی برای محیط های کاری و ادارات می تواند برعکس باشد و به عنوان تنظیمات کنترل هوشمند موتورخانه به حساب می آید.

مدیریت و کنترل هوشمند موتورخانه از طریق تاچ پنل و نرم افزار

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه به یک تاچ پنل مجهز می باشد که می توان از طریق آن اقدام به تنظیم دما و برنامه ریزی زمانی موتورخانه هوشمند نمود. مدیریت مصرف انرژی و ریز اطلاعات مربوط به موتورخانه هوشمند را می توان از طریق این پنل بررسی نمود.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی منزل در تهران توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

 این پنل حتی اطلاعات مربوط به سرویس نگهداری و تعمیرات را نیز در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین شما به طور دقیق در جریان روند عملکرد موتورخانه قرار خواهید گرفت. از طرفی شما این امکان را دارید که از طریق نرم افزارهای مخصوص گوشی همراه یا لپتاپ شخصی نیز این مدیریت و کنترل را از راه دور اعمال کنید. 

بنابراین اگر در سفر هستید یا در منزل حضور ندارید، می توانید این سیستم هوشمند را از فرسنگ ها دورتر مدیریت کنید که این مورد یکی از بهترین ویژگی های کنترل هوشمند موتورخانه محسوب می شود.

امکان تنظیم درجه ی آب گرم منزل مطابق با میزان مصرف انرژی

از دیگر روش هایی که که می توان برای کنترل هوشمند موتورخانه استفاده کرد، تنظیم دمای آب گرم مصرف مطابق با مصرف انرژی است. موتورخانه های هوشمند این قابلیت را دارند تا در ساعات مختلف، آب گرم را در دو سطح دمایی متفاوت تولید کنند. 

در نتیجه هدر رفت انرژی در ساعات غیر ضروری به حداقل می رسد. موتورخانه هوشمند قادر به تشخیص ساعات پیک مصرف بوده و در ساعات اوج مصرف آب گرم را با دمای بالاتری تولید می کند. این در حالی است که در ساعاتی که مصرف آب گرم به حداقل می رسد یا تشخیص هوشمند موتورخانه دمای آب نیز کاهش می یابد.

هدف اصلی کنترل هوشمند موتورخانه

هدف از کنترل هوشمند موتورخانه چیزی جز بهینه سازی مصرف انرژی و رقم زدن آسایش و راحتی برای ساکنین نیست. به کمک موتورخانه هوشمند همواره دمای آب گرم تنظیم خواهد بود و از دردسرهای کم و زیاد نمودن دمای آب گرم در ترموستات های دستی خلاص خواهید شد.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی منزل در تبریز توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

کاهش زمان کارکرد تجهیزات منجر به کاهش میزان استهلاک خواهد شد. این سیستم هوشمند دارای قابلیت برنامه ریزی زمانی بوده و از تولید آلاینده ها تا حد امکان جلوگیری می کند.

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”