جستجو
سیستم ایمنی-امنیتی خانه هوشمند

 سیستم ایمنی و امنیتی ام اچ  :

دزدگیر هوشمند، در واقع این دستگاه متشکل از چند دستگاه مجزا میباشد که در یک باکس بصورت یکجا ارائه می شود که  در ادامه به هر یک از قابلیت ها خواهیم پرداخت .

هشدار سرقت : دارای 4 زون با سیم و 4 زون بی سیم

اعلام حریق : دارای 2 زون با سیم برای سنسور های

استاندارد

نشت گاز : دارای 2 زون با سیم متناسب با سنسور های MH

قابلیت قطع شیر برقی گاز (یک خروجی)

آژیر خطر

شرح ویژگی های سیستم اعلام سرقت (دزدگیر)

1-دسترسی به تنظیمات و تعریف ریموت فقط توسط صاحب خانه

یکی از مهمترین مشکلات دستگاههای دزدگیر و همه سیستم های ریموت دار، عدم اطلاع مالک از ریموتهای تعریف شده است . بطور مثال اگر یک نصاب، در هنگام نصب دزدگیر شما یک ریموت برای خودش تعریف کند، شما هرگز مطلع نخواهید شد .

همین مشکل برای درب کنترلی، کرکره و سایر تجهیزات مشابه وجود دارد . تیم R&D شرکت ام اچ محصول دزدگیر خود را به نحوی طراحی کرده است که فقط دو نفر بعنوان مالک اصلی دسترسی کامل به همه زونها و تنظیمات دارند و بدون اجازه و اطلاع آنها امکان انجام هیچ تنظیماتی وجود ندارد .

توجه به این نکته لازم است که :

این دو نفر بعنوان کاربر اصلی (Admin)  علاوه بر اینکه تنظیمات سایر کاربرها را تعریف میکنند، وضعیت تنظیمات آنها را هم مشاهده میکنند ولی سایر کاربرها نه امکان تغییر تنظیمات را دارند و نه میتوانند وضعیت تنظیمات سایرین را مشاهده کنند . بنابر این بدون اجازه و اطلاع Admin امکان تعریف ریموت هم وجود ندارد یعنی بر خلاف سایر دزدگیرهای بازار، فقط صاحب خانه است که با گوشی خود امکان تعریف و حذف ریموت را دارد و بدون گوشی او انجام این کار امکانپذیر نیست .

2-قابلیت تعیین سطح دسترسی هر کاربر به زونها توسط صاحب خانه (Admin)

سیستم دزدگیر هوشمند، ام اچ قابلیت این را دارد که برای هر کاربر دسترسی به زونها را محدود کند، بعنوان مثال اگر دزدگیر را برای یک فروشگاه تهیه می کنید و فروشگاه دارای انبار، صندوق، بالکن و مغازه است، می توانید دسترسی هر یک از کارکنان فروشگاه را محدود به قسمت خود کنید .

بطور مثال کسی که بعنوان اولین نفر درب فروشگاه را باز میکند فقط به قسمت عمومی آن فروشگاه  دسترسی دارد و نمیتواند دزدگیر قسمت های دیگر را خاموش کند .

به عبارتی تا مسئول هر یک از قسمت ها نیامده باشد دزدگیر آن قسمت همچنان روشن است، در واقع شما بوسیله دزدگیر ام اچ، 4 دزدگیر مستقل دارید که خودتان بعنوان مالک اصلی دسترسی به همه دزدگیرها دارید ولی کارکنان شما هر یک به قسمت تععین شده دسترسی دارند .

3-دسترسی مالک Admin به همه زونها بصورت جداگانه

شاید لازم باشد خودتان درب فروشگاه یا محل کار خود را باز کنید و البته دسترسی به همه زونها برای شما امکانپذیر است ولی چنانچه صلاح ندانید که همه دزدگیرها خاموش شوند، تصمیم با خود شما است . مثلا میتوانید دزدگیر همه قسمت ها را خاموش کنید و همه مشغول کار باشند ولی دزدگیر انبار همچنان روشن باشد تا کسی امکان ورود به آن را نداشته باشد و این یکی از بهترین ویژگیهای دزدگیر هوشمند ام اچ است .

4-تلفن کننده هوشمند و SMS

تلفن کننده هوشمند این دستگاه در زمان بروز ورود غیر مجاز به همه شماره های از پیش تعریف شده پیامک داده و سپس بصورت صوتی اطلاع رسانی میکند .

ویژگی جالب توجه اینکه، این دزدگیرهم از سیمکارت استفاده می کند و هم از خط تلفن ثابت، بدینصورت که ابتدا در همان لحظه اول پیامک مربوطه را به همه شماره های همراه ارسال میکند، سپس با استفاده از سیم کارت با تمام شماره های تنظیم شده تماس می گیرد و پیام صوتی مربوطه را پخش می کند و در مرحله آخر توسط خط ثابت با شماره های مربوطه تماس گرفته و مجددا پیام صوتی را پخش میکند .

تنظیمات قسمت تلفن:

تنظیمات قسمت تلفن توسط Admin(صاحب خانه) قابل انجام است و می تواند تعیین کند که سیم کارت و خط ثابت وجود ندارد و عملا فقط سیم کارت برای این کار کافی است ولی ممکن است در برخی از مناطق آنتن دهی تلفن همراه قابل اطمینان نباشد بنابر این امکان استفاده از خط ثابت نیز طراحی شده است .

5-تکرار شماره گیری برای کاربرانی که در دسترس نباشند

یکی دیگر از ویژگیهای دزدگیر هوشمند ام اچ، تشخیص عدم دسترس بودن یا رد تماس است . بنابر این اگر همان کاربری را بگیرد و به هر دلیل نتواند پیام را به او برساند، مجددا در مرحله بعد یعنی پس از اتمام اطلاع رسانی به کاربران بعدی،  مجددا شماره از دست رفته را شماره گیری کرده و پیام را پخش می کند . این کار در 3 مرحله صورت میگیرد .

6-امکان تلفن کنندگی به کسانی که حتی دسترسی به دزدگیر ندارند

شاید لازم بدانید دزدگیر هوشمند شما در مواقع خطر با یکی از همسایگان و یا هر فرد ذیصلاحی تماس بگیرد در حالی که ایشان دسترسی به دزدگیر را برای خاموش یا روشن کردن آن را ندارد، جالب است بدانید این نیز یکی از قابلیت های منحصر به فرد دزدگیر هوشمند ام اچ است .

7-قابلیت نوشتن متن پیامک مورد نیاز هر زون توسط کاربر

شما می توانید برای تحریک شدن هر زون دزدگیر پیام خاصی بنویسید، مثلا اگر قسمت انبار را یک زون مجزا تعریف کرده اید بنویسید ((ورود غیر مجاز به قسمت انبار)) بنابر این وقتی دزدگیر این منطقه تحریک شود همین متن برای شما و سایر افرادی که تنظیم کرده اید ارسال خواهد شد، هر یک از زونها ی دیگر هم پیام اختصاصی خود را دارند .

8-عدم دسترسی و اطلاع کاربر از زونهای غیر مربوط

تصور کنید، کارمند شما بنا به صلاحدید شما به زون ورودی ساختمان دسترسی دارد ولی به زون انبار دسترسی ندارد . این کارمند نه تنها نمیتواند زون انبار را روشن یا خاموش کند بلکه از روشن بودن یا نبودن آن هم اطلاعی ندارد . بنا بر این اگر روزی فراموش کنید دزدگیر قسمت انبار را روشن کنید ایشان از این مساله مطلع نخواهد بود .

البته علیرغم همه این تدابیر ممکن صلاح بدانید چنانچه در قسمت انبار سرقت اتفاق بیفتد، این کارمند هم توسط تلفن کننده هوشمند مطلع شود و هر چند دسترسی ندارد . این کار به سادگی توسط دزدگیر هوشمند ام اچ امکانپذیر است .

9-قابلیت خاموش و روشن کردن زونها از راه دور توسط موبایل

هر کاربر می تواند همانگونه که از طریق اپلیکیشن موبایل از طریق wifi زون خود را خاموش یا روشن کند، می توان این کار را از راه دور بوسیله پیامک نیز انجام دهد .

10-امکان به صدا در آوردن صدا بصورت دستی

ممکن است دزدگیر هوشمند ام اچ را در ویلا خود نصب کرده باشید و علیرغم حضور خودتان در ویلا ، به هر دلیلی احساس خطر کنید. مثلا حدس میزنید فرد غریبه ای وارد حیاط شده است، می توانید بوسیله موبایل، آژیر دستگاه را روشن کنید تا بوسیله این هشدار، سارق را فراری دهید .

11- انجام تنظیمات و کنترل دزدگیر هوشمند بوسیله موبایل

در دزدگیر هوشمند ام اچ، تمام تعاریف، تنظیمات و دسترسی ها بوسیله موبایل امکانپذیر است .دزدگیر هوشمند میتواند از طریق LAN به مودم شما متصل شود و همه دسترسی ها بوسیله WIFI  برایتان امکانپذیر شود. در صورتیکه مودم نداشته باشید یا نخواهید دزدگیر را به آن متصل کنید، می توانید از قابلیت hot spot  این دزدگیر فوق پیشرفته استفاده کنید،بنابر این با هر یک از این دو روش شما میتوانید بوسیله wifi موبایل خود به دزدگیر متصل و تنظیمات را انجام دهید یا زون مورد لوزوم را خاموش یا روشن کنید.

 

12- امکان تعریف ریموت برای هر کاربر توسط Admin (صاحب خانه)

علیرغم اینکه خاموش و روشن کردن دزدگیر بوسیله موبایل کار بسیار ساده و راحتی است می توانید برای هر کاربری که صلاح بدانید، یک ریموت با سطح دسترسی دلخواه خود برای هرزون تعریف کنید . حتی می توانید به یک کاربر فقط دسترسی توسط ریموت را  بدهید و دسترسی از طریق موبایل را در اختیار قرار دهید .

13- امکان دسترسی به دزدگیر بدون ریموت و موبایل هوشمند

ممکن است نخواهید به یکی از کاربرها ریموت بدهید و از طرفی موبایل هوشمند هم نداشته باشد تا بتواند دزدگیر را کنترل کند . کافی است این کاربر یک گوشی موبایل ساده غیر هوشمند داشته باشد، با انجام تنظیمات ساده ای می توانید ترتیبی اتخاذ کنید که ایشان با ارسال پیام کوتاه از طریق گوشی خود بتواند دزدگیر را خاموش کند .

توجه داشته باشید که حتی در صورت کپی کردن این پیام کوتاه بر روی گوشی دیگر امنیت گدزدگیر به خطر نخواهد افتاد، چون دزدگیر هوشمند فقط به آن شماره سیمکارت جواب میدهد نه شماره و گوشی دیگر .

 

14- فقط روشن کردن یا فقط خواموش کردن

ممکن است دسترسی به یک کاربر بدهید تا در زمان خروج از ساختمان بتواند دزدگیر را روشن کند، ولی صلاح ندانید که بتواند دزدگیر را خاموش کند . جالب است بدانید دزدگیر هوشمند ام اچ حتی این کار را هم برای شما انجام می دهد .

15- امکان خذف دسترسی هر کاربر توسط Admin (صاحب خانه)

شاید کارمند شما بدون هماهنگی قبلی ترک کار کند و شما هیچ دسترسی به او نداشته باشید!

نگران نباشید . گوشی خود را بردارید و همه دسترسیهایی او به دزدگیر را حذف کنید، حالا دیگر نه موبایل نه ریموت ایشان دیگر کار نخواهد کرد . بدون اینکه اشکالی برای سایر کاربران بوجود اید.

16- امکان تعریف کاربر جدید بدون حضور ایشان

تصور کنید قرار است برای ویلای شما مهمانی بیاید و از شما کیلومتر ها فاصله دارد.اکنون که در ویلا هستید دسترسی خط موبایل ایشان را به دزدگیر تعریف کنید و تلفنی او را برای استفاده از دزدگیر راهنمایی کنید . لازم نیست منتظر رسیدن مهمان باشید، هرموقع از شبانه روز که ایشان تشریف بیاورند می توانند دزدگیر را خاموش کرده و وارد شوند .

هیچ چیز برای دزدگیر هوشمند ام اچ غیر ممکن نیست .

قابلیت های پیشرفته دزدگیر هوشمند در صورت داشتن خانه هوشمند ام اچ

دزدگیر هوشمند ام اچ یکی از محصولات کمپانی ام اچ کنترل است که می تواند در کنار سایر تجهیزات خانه هوشمند ام اچ، قابلیت های استثنایی و منحصر به فردی را در اختیار شما قراردهد . در ادامه به برخی از این امکانات را مورو میکنیم

1-قابلیت خاموش و روشن کردن دزدگیر باوسیله کارت و تگ مغناطیسی

با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند با دستگاه Access control  برقرار می شود.دستگاه اکس کنترل برای کنترل تردد طراحی شده و می تواند توسط کارت یا تگ مغناطیسی کنترل شود . در زمان ورود به منزل می توانید با کشیدن کارت بر روی کارتخوان، درب واحد را باز کنید و همزمان دزدگیر هوشمند را نیز خاموش کنید . ارتباط دزدگیر با دستگاه کنترل تردد بوسیله کابل LAN  برقرار می شود و بدون هیچ برنامه نویسی و حتی بدون نیاز به کامپیوتر، امکان انجام تنظیمات لازم بوسیله موبایل امکانپذیر است .

2- امکان استفاده از چشمی هایی که به سایر دستگاههای هوشمند متصل است.

تصور کنید یک ساختمان بزرگ را به تجهیزات خانه هوشمند مجهز کرده اید.

در خانه هوشمند ام اچ، دستگاههایی مانند Access control  یا  LB620 یا LB600  قابلیت اتصال چشمی را دارند تا برای روشنایی اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرند . اگر از دزدگیر هوشمند ام اچ در این خانه هوشمند استفاده می کنید، هر یک از چشمی هایی که به دستگاههای دیگر متصل شده اند، می توانند بعنوان چشمی دزدگیر استفاده شوند، علیرغم اینکه مستقیما به دزدگیر متصل نیستند . انجام این کار بوسیله موبایل Admin (صاحب خانه)امکانپذیر است .

3- استفاده از دزدگیر هوشمند ام اچ بعنوان Server  در خانه هوشمند یا bms

دزدگیر هوشمند میتواند با استفاده بعنوان Server  نقش فرماندهی تجهیزات خانه هوشمند را به عهده داشته باشد و وظایفی همچون کنترل سناریو ها و تنظیم کوک روشن و خاموش سایر تجهیزات را انجام دهد و در واقع نقش کلیدی در هوشمند سازی ساختمان (bms) داشته باشد.

شرح ویژگیهای سیستم اعلام حریق

دستگاه Security ام اچ کنترل علاوه بر دزدگیر فوق العاده و استثنایی، دارای دو زون اعلام حریق نیز می باشد . که قابلیت اتصال سنسور های استاندارد اعلام حریق را دارد و هر زون بصورت مستقل عمل میکند .

تفاوت اصلی که برای اعلام حریق در این دستگاه طراحی شده است که کاربر نمیتواند اعلام حریق را غیر فعال کند . چنانچه با مرور زمان سنسور ها کیفیت خود را از دست داده باشند و بصورت غلط، آژیر خطر را به صدا درآورند، کاربر می تواند برای آن حالت Snooze  را فعال کند . بدینصورت که با انتخاب گزینه مورد نیاز، از سیستم اعلام حریق برای سرویس سنسور ها یا تعویض آنها فرصت میگیرد.مثلا می توانید از دستگاه به مدت 3 روز فرصت بخواهید تا آنرا سرویس کنید ولی نمیتوانید آنرا برای همیشه غیر فعال کنید . این کار برای جلوگیری از حذف قابلیت اعلام حریق در نظر گرفته شده است، بر خلاف همه سیستم های اعلام حریق که  اغلب در زمان بروز مشکل از مدار حذف می شوند!

سیستم اعلام حریق ام اچ بر اساس استاندارد، از حذف شدن ودر مدار نبودن یک سنسور مطلع می شود و اصطلاحا آلارم خطا میدهد تا سنسوری را که در مدار پیدا کنید .

همچنین کاربر را بصورت پیامکی و تماس صوتی از بروز حریق مطلع میکند .

ویژگی های اعلام نشت گاز ام اچ

دستگاه Security  ام اچ علاوه بر اعلام حریق، از قابلیت نشت گاز نیز بهره منداست . سنسورهای مورد استفاده در این سیستم تولید خود کمپانی ام اچ است و حساست آن قابل تنظیم می باشد.در صورت بروز نشت گاز نیز از قابلیت منحصر به فرد  Snooze  برخوردار است.

علاوه بر قطع شیر برقی گاز در زمان بروز نشت گاز، امکان قطع آن از طریق نرم افزار موبایلی ام اچ از راه دور نیز امکانپذیر است .

بنابر این اگر از خانه خارج شده اید و فراموش کرده اید که شیر گاز را قطع کنید، هیچ جای نگرانی نیس، به سادگی می توانید موبایل خود را بردارید و شیر برقی گاز را از هر جای دنیا که باشید قطع کنید .

با ما بیشتر آشنا شوید:

خانه هوشمند ام اچ کنترل با داشتن کادر متخصص و گروه R&D حرفه ای در تولید مدارات الکترونیک و همچنین تولید نرم افزار و اپلیکیشن های موبایلی بعنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم های BMS ماژولار در دنیا، با ایده های متفاوت و رویکردی دانش محور، در خدمت صنعت ساختمان کشور میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات ارائه شده در سایت و یا هر محصول مورد نظر خود در هوشمند سازی، با ما تماس حاصل فرمائید و یا مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”