جستجو
مشاوره هوشمند سازی

 مشاوره هوشمند سازی

مهمترین علت بروز مشکل در ساختمان های هوشمند، اشتباه در مرحله طراحی است. معمولاً کسری از مشتریان خانه هوشمند ام اچ افرادی هستند که قبلاً از افراد متفرقه خرید کرده اند و امروز از نحوه عملکرد سیستم ناراضی هستند. تجربه این پروژه ها نشان می دهد عمده مشکل مربوط به مرحله طراحی است. افراد غیر متخصص که به برق ساختمان تسلط ندارند هرگز نمی توانند حتی با

بهترین تجهیزات دنیا به خوبی از عهده پروژه برآمده و رضایت مشتری را جلب نمایند. دیگر اینکه یک شرکت خوب در زمینه خانه هوشمند در مرحله اول باید مجری سیستم باشد و فقط به فروش قطعات اکتفا نکند. همچنین برخی مشکلات در یک خانه هوشمند بدلیل عدم آگاهی فنی سازنده ساختمان در هنگام تهیه تجهیزات جانبی پدیدارمی شوند. برای جلوگیری از این قبیل مشکلات باید مجری خانه هوشمند به قدر کافی در کار خود مجرب و قابل اطمینان  باشد تا سازنده بر اساس مشاوره هوشمند سازی ایشان در این زمینه گام بردارد. بعبارتی قصد داریم بگوییم حتی اگر مشتری در موضوعاتی که بصورت مستقیم به خانه هوشمند مربوط نیستند هم دچار مشکل شوند، باز هم این مسأله متوجه شرکت مجری سیستم هوشمند است.  چرا که هنوز بدلیل کمبود تجربه، نمی تواند مشاوره هوشمند سازی صحیح و قطعی به مشتری ارائه دهد. شما می توانید برای انتخاب یک شرکت خانه هوشمند، سؤالات مختلفی را طرح و از آنها بپرسید. از آنجایی که ما معتقدیم مشتری باهوش ترین موجود دنیا است، اطمینان داریم حتی اگر بقدر کافی تسلط فنی به موضوعات برقی ساختمان هم نداشته باشد باز هم متوجه میزان مهارت مخاطب خود در زمینه خانه هوشمند خواهد شد.

در دام تبلیغات محصول نیفتید

هرگز به شعارهای عمومی و قدیمی خانه هوشمند بها ندهید. اگر شرکتی ادعا می کند که از فلان کشور یا فلان مرجع بین المللی دارای تأییدیه و گواهینامه است یا بگوید خانه هوشمندی که ارائه می دهد تولید فلان کمپانی معروف است، مشتری باهوش است و هرگز به آنها اهمیت نمی دهد. هیچ یک از این شعارها قابل اطمینان نیستند. شرکت خانه هوشمند ام اچ معتقد است تنها مرجع ذیصلاحی که می تواند یک محصول خانه هوشمند را تأیید و یا آن را رد کند فقط و فقط مشتری است. بر روی رزومه کاری هر شرکت تمرکز کنید و درباره مشتری های گذشته شرکت ها تحقیق کنید . مطمئن شوید علاوه بر کیفیت محصول خانه هوشمند، شرکتی که آنرا نصب می کند دارای تجربه کافی بوده و تخصص وتجربه لازم را دارا باشد. حتی عناوینی مانند گارانتی چند ساله خانه هوشمند یا ارائه محصول  خانه هوشمند بر روی استندهای نمایشگاهی شیک و جذاب عناوینی هستند که اغلب سازنده های مال باخته از آن بعنوان اشتباه استراتژیک خود یاد می کنند!  یعنی حتی تکیه بر این موضوعات قابل اعتماد نیستند . قدمت شرکت خانه هوشمند و تعداد مشتریان راضی را مبنا قرار دهید .

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی پارکینگ توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

روش صحیح مشاوره هوشمند سازی و طراحی پروژه  : 

بی شک هر اثر و محصولی زاییده یک ایده اولیه است و این مطلب موید نقش فوق العاده حساس طراحی در تولید یک محصول می باشد. هر قدر طرح و ایده خانه هوشمند از قوام و قدرت بیشتری برخوردار باشد به طور قطع محصول بهتری در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. براین مبنا،  شرکت خانه هوشمند ام اچ  تأکید بیشتری بر این مرحله داشته و در واقع زمان عمده خود را صرف طراحی و نظارت بر اجرای طرح می کند. به طور قطع این یکی دیگر از رموز موفقیت شرکت خانه هوشمند ام اچ در طی سالهای گذشته می باشد.

الف – مشاوره شرکت هوشمند در زمینه طراحی پروژه :

اما نقش مشاوره هوشمند سازی در تهیه یک طرح ایده آل خانه هوشمند بسیار پر رنگ است. منظور ما مشاوره گرفتن سازنده از شرکت ام اچ نیست، بلکه در مرحله اول این ما هستیم که باید از سازنده مشاوره بگیریم. کارشناسان شرکت ابتدا همه طرح و نظرهای سازنده در مورد پروژه را از ایشان دریافت کرده و به دیدگاههای ایشان در زمینه همه جزئیات دقت می کنند. هیچ کس بهتر از سازنده ساختمان به کاربری فضاها و علت تقسیم بندی آنها اشراف ندارد. علت استفاده از هر نوع متریال و یا تجهیزات و همین طور نوع دقیق مصرف کننده های برقی و سیستم های سرمایشی و گرمایشی که در انتهای ساختمان قرار است مورد استفاده قرار بگیرند، همگی برای سازنده معلوم است. و اگر موردی وجود دارد که هنوز برای آن تصمیم گیری نشده، باید کارشناسان شرکت خانه هوشمند نقطه نظرات حرفه ای از دیدگاه برق هوشمند را در این موارد به اطلاع سازنده برسانند و ایشان را در تصمیم سازی یاری دهند.

ب – استفاده شرکت هوشمند سازی ا ز مشاوره سایر پیمانکاران در طراحی پروژه :

و اما نوع دوم مشاوره هوشمند سازی،  مشاوره ای است که سایر پیمانکاران پروژه به کارشناسان خانه هوشمند ام اچ می دهند. بطور مثال وقتی قرار است نوع خاصی از سیستم سرمایشی در ساختمان بکار گرفته شود، پس از دریافت اطلاعات کلی از کار فرما و شنیدن نقطه نظرات وی در مورد قابلیت های این سیستم،  نوبت آن می رسد که کارفرما ارتباط بین ما و پیمانکار این سیستم سرمایشی را برقرار کند. دریافت دقیق اطلاعات فنی و کشف ظرائف کارکرد تجهیزات مورد نظر، مهمترین عناصر سازنده یک طرح ایده آل در زمینه کنترل و هوشمند سازی ساختمان می باشند. به واقع وظیفه هوشمند سازی،  ایجاد شرایط بهینه کنترل و اتوماسیون برای کارکرد هریک از اجزای یک خانه هوشمند است. زاویه نگاه شرکت خانه هوشمند ام اچ این است که کارفرما (سازنده ساختمان) به نمایندگی از مصرف کننده نهایی توقعات ایشان را در مورد نحوه کارکرد هر یک از تجهیزات خانه هوشمند مطرح می کند. از طرفی پیمانکاران ساختمان قابلیت ها و نحوه عملکرد سیستم های مربوط به خود را شرح می دهند. و ظیفه خانه هوشمند ام اچ، طراحی، تولید و راه اندازی سیستم هوشمندی است که بتواند نظرات مصرف کننده ها را بوسیله تنظیمات نرم افزاری دقیق بر روی دستگاهها ایجاد و برکارکرد دقیق آنها نظارت کند.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی استخر توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

مثال برای مشاوره هوشمند سازی :

بطور مثال فرض کنید در پروژه خانه هوشمند شما یک استخر وجود دارد و برای خروج رطوبت اضافی از فضا لازم است از یک یا چند هواکش قوی یا اگزاست فن استفاده کنید. پیمانکار تأسیسات برحسب تجربه قبلی به ما پیشنهاد می کند که برای افزایش طول عمر این هواکش بهتر است آنها را بطور مداوم روشن نگه نداریم. براین اساس تجهیزات مورد نیاز در تابلوی خانه هوشمند تعبیه می گردند و نرم افزارهای لازم نوشته می شود. حال پروژه به اتمام رسیده و مصرف کننده برای روشن کردن این هواکش به مانیتور لمسی خانه هوشمند مراجعه می کند. با زدن کلید مربوطه صفحه تنظیمات هواکش باز می شود. دو کادر مستطیل شکل برای ورود عدد در آن قرار دارد که کنار یکی نوشته شده:  مدت زمان روشن ماندن و در کنار دیگری نوشته شده:  مدت زمان خاموش ماندن. با لمس هر مستطیل یک صفحه کلید در اختیار کاربر قرار می گیرد و او می تواند عدد دلخواه را وارد کند. به سادگی در هنگام انجام این کار در می یابد که برای این زمان حداقل و حداکثری تعیین شده است و او باید عددی در این محدوده را وارد کند مثلاً عددی بین 10 تا 20 دقیقه. برنامه نویسان شرکت خانه هوشمند ام اچ در واقع این اعداد را در مشاوره هوشمند سازی با پیمانکار تأسیسات از ایشان دریافت کرده و حال این اطلاعات را در اختیار کابر قرار می دهند. و البته نظرات کابر را بوسیله این تنظیمات به دستگاه تهویه منتقل می کند. گزینه دیگری در این صفحه به چشم می خورد و آن تعیین ساعت کار هواکش است. این گزینه در مشاوره هوشمند سازی با کارفرما  طراحی شده، چرا که ایشان معتقد بودند برای صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین حذف صدای فنها درساعاتی از شب را که استخر مورد استفاده نیست، لزومی به تهویه هم نداریم.  بنابراین بوسیله این گزینه بطور مثال مصرف کننده تعیین می کند که هواکش های خانه هوشمند از ساعت 8 صبح الی 10 شب کار کنند و در باقی ساعات خاموش باشند.

بررسی مثال بالا در مرحله انجام :

نتیجه این می شود که ساعت 8 صبح هواکش های خانه هوشمند شما روشن می شوند و پس از زمان تعیین شده  (مثلاً 15 دقیقه)  خاموش می شوند و باز هم به اندازه مدت تعیین شده  (مثلاً10 دقیقه)  خاموش می مانند و این کار تا ساعت 10 شب ادامه دارد و پس از آن تا ساعت 8 صبح غیر فعال می شوند و این کار را بصورت خودکار هر روز انجام می دهند. این ها همه مواردی هستند که طراحان خانه هوشمند ام اچ پس از دریافت اطلاعات کافی و انجام مشاوره هوشمند سازی مرحله اول و دوم آنها را خلق می کنند و نحوه استفاده مشتری و همه حالت ها را مانند یک تصویر واقعی در ذهن خود مجسم می کنند . و با بررسی چند باره این شرایط به یک ایده کلی رسیده و آنها را در قالب یک طرح اولیه تدوین می کنند. طرحی که در قالب یک کتابچه به همراه جزئیات نقشه های اجرایی خانه هوشمند و ضمیمه های فنی لازم به مهندس ناظر برق پروژه تحویل می گردد. پس از تلفیق دیدگاهها و اعمال نظرات ایشان، اکنون نقشه و طرح نهایی خانه هوشمند برای ارائه به کارفرما آماده است درصورت تأیید ایشان، نقشه ها تحویل پیمانکار برق پروژه خواهد شد و مرحله آموزش برقکار و نظارت بر اجرای ایشان آغاز می گردد.

سخن آخر :

در مثال فوق ملاحظه می کنید طراحی یک خانه هوشمند، ارتباط تنگاتنگی با نوع و تعداد مشاوره های افراد مربوطه دارد. چنانجه مشاوره و تحقیق خوب و با حوصله ای از طرف شرکت خانه هوشمند دریافت کنید میتوانید به نتیجه مطلوب امیدوار باشید. شرکت خانه هوشمند ام اچ مرحله طراحی اولیه و مشاوره لازم را بصورت رایگان در اختیار کارفرما قرار داده وپس از آن ایشان را در انتخاب شرکت خانه هوشمند مطلوب خود مختار میداند . در واقع ما معتقدیم شرط جلب نظر اولیه مشتری برای عقد قرارداد خانه هوشمند ، صرف زمان کافی برای ارائه طرح و ایده و مشاوره هوشمند سازی کاملا رایگان است . چرا که به کار خود ایمان داریم و میدانیم مشتری طی این زمان با تجربیات تقریبا 20 ساله شرکت در زمینه طراحی خانه هوشمند آشنا شده و اعتماد مورد نظر ایشان تامین خواهد شد.

با ما بیشتر آشنا شوید:

خانه هوشمند ام اچ کنترل با داشتن کادر متخصص و گروه R&D حرفه ای در تولید مدارات الکترونیک و همچنین تولید نرم افزار و اپلیکیشن های موبایلی بعنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم های BMS ماژولار در دنیا، با ایده های متفاوت و رویکردی دانش محور، در خدمت صنعت ساختمان کشور میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات ارائه شده در سایت و یا هر محصول مورد نظر خود در هوشمند سازی، با ما تماس حاصل فرمائید و یا مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”