جستجو
هدف از سناریوهای هوشمند سازی خانه چیست

جذاب ترین سناریوهای هوشمند سازی خانه  کدام است؟ فرض کنید با صدای آلارم ساعت از خواب بر می خیزید، پرده های کرکره ای تا انتها باز می شوند. سیستم تهویه روشن می شود و سیستم پخش خانه شروع به پخش یک موسیقی ملایم می کند. همزمان با پخش موسیقی، قهوه ساز روشن می شود تا یک قهوه داغ برایتان آماده کند . این تصاویر ما را به یاد کارتون هایی می اندازد که افراد در آن دارای قدرت ماورایی هستند.

اما این یک قاب از زندگی واقعی افرادی است که در خانه های هوشمند با امکانات پیشرفته زندگی می کنند. این در واقع یک “سناریو” است. سناریو نویسی در خانه های هوشمند یک امر متداول است. سناریوها کاملا قابل شخصی سازی هستند. شخصی سازی شدن سناریوها در محصولات ام اچ ، برخلاف سایر برندها توسط خود کاربر و بدون نیاز به برنامه نویسی صورت می پذیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا جذاب ترین سناریوهای هوشمند سازی خانه را با هم بررسی کنیم.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی ساختمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

 

قبل از اینکه شما را با انواع سناریوهای هوشمند سازی خانه آشنا کنیم، اجازه دهید هدف از نوشتن سناریو را توضیح دهیم. سناریو نویسی با هدف خلق یک فضای خاص صورت می پذیرد. به عنوان مثال شما هر روز صبح برای بیدار شدن باید پرده ها را بکشید، سیستم تهویه را روشن کنید، دمای آب را افزایش دهید و برای رفتن به سر کار یک فنجان قهوه و مقداری نان تست و کره میل کنید. 

برای اینکه مجبور نباشید هر روز این کارها را انجام دهید از قابلیت خلق سناریوهای هوشمند سازی خانه استفاده می شود. درست مانند صحنه هایی از یک فیلم که همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و در لحظه اجرا می شود. اینگونه راحتی بیشتری را تجربه می کنید و در وقت تان نیز صرفه جویی خواهد شد.

سناریوی بیداری

یکی از جذاب ترین سناریوها، سناریوی بیداری است که در ابتدای متن به آن اشاره شد. سناریوی بیداری می تواند شامل یک لیست از اقدامات جذاب و مختلف باشد. به عنوان مثال باز شدن پرده ها، خاموش شدن چراغ های حیاط، روشن شدن قهوه ساز، روشن شدن سیستم های تهویه، بالا رفتن دمای آب برای یک دوش آب گرم و پخش موسیقی ملایم از اسپیکرهای هوشمند همه این موارد جزو سناریوهای هوشمند سازی خانه به حساب می آیند. سناریوی بیداری را می توانید بسته به سبک زندگی شخصی تان تغییر دهید. با استفاده از این قابلیت می توانید  هر روز خود را به شیوه ای هیجان انگیز آغاز کنید.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی آپارتمان توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

سناریوی مهمان

سناریوی جذاب دیگری که می توان برای خانه هوشمند تعریف کرد سناریوی مهمان است. تصور کنید مهمان تان از راه رسیده است. در اینگونه مواقع اهالی خانه هول می شوند. یک نفر تلویزیون را خاموش می کند. یک نفر چراغ ها را روشن می کند. یک نفر چای دم می کند و یک نفر هم سیستم های تهویه را روشن می کند. 

به جای اینکه این اقدامات را با استرس و سرعت بالا انجام دهید، می توانید سناریوی مهمان تنظیم کنید. در نتیجه با ورود مهمان به خانه تان چراغ های پذیرایی روشن می شوند، چای ساز یا قهوه ساز شروع به آماده سازی چای و قهوه می کند، سیستم های تهویه مطبوع ، دمای خانه را به حالت دلخواه مهمان می رساند و سیستم کنترل تردد اجازه ورود به مهمان ها را می دهد مثلا قفل آسانسور را غیر فعال می کند تا مهماه بتواند به طبقه شما بیاید.

سناریوی سفر

شاید برایتان سوال باشد که چرا وقتی در سفر هستیم باید سناریوی خاصی برای خانه بچینیم. پاسخ ساده است؛ ایمنی و امنیت. همیشه زمانی که در سفر هستیم نگرانی هایی از بابت شیر گاز، روشنایی چراغ ها، آب دادن به گیاهان و قفل بودن درب خانه و خاموشی سیستم های تهویه یا کاهش ظرفیت کار آنها داشته ایم. حتی گاهی شک کرده ایم که نکند شیر گاز باز است و مجبور به برگشتن مسافتی طولانی شده ایم. 

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی استخر توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

سناریوهای هوشمند سازی خانه در مورد سناریو سفر می تواند  شامل بسته شدن خودکار شیر گاز و آب، فعالسازی سنسورهای دزدگیر، باز و بسته شدن کرکره ها به نوبت در روز و شب، آبیاری گیاهان، فعال سازی قفل هوشمند، ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته، خاموش شدن تجهیزات الکترونیکی خانه و روشن شدن چراغ ها به هنگام شب باشد.

اهمیت سناریوهای هوشمند سازی خانه چیست؟

سناریوهای هوشمند سازی خانه در روش های مختلفی وجود دارد که می توان در خانه هوشمند پیاده سازی کرد. این سناریوها اساسا برای ایجاد راحتی، آسایش، امنیت، ایمنی و کاهش اتلاف وقت و کاهش هزینه طراحی می شوند. اهمیت سناریوها در خانه هوشمند در این نکته است که وضعیت خانه در زمانهای مختلف ، بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده شما ، بصورت اتوماتیک تغییر کند. بطور مثال با ورود یا خروج شما از منزل، سیستم هوشمند بصورت از پیش تعیین شده، تمام تجهیزات برقی را به دلخواه شما تغییر می دهد و لازم نیست برای این کار زمان صرف کنید.

جهت دریافت خدمات هوشمند سازی پارکینگ توسط تیم حرفه ای ام اچ کنترل با شماره های سایت تماس بگیرید یا برای ما در واتس پیام خود را ارسال کنید.

شما می توانید سناریوهایی برای زمان هایی که در حال استراحت هستید و یا مشغول مطالعه می باشید تنظیم کنید. سناریوها قابلیت شخصی سازی دارند و می توانید آن ها را بسته به سبک زندگی خودتان تغییر دهید.

ثبت ديدگاه

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

سکه ای

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

خانه هوشمند ام اچ  کنترل، شرکت فعال در حوزه هوشمند سازی ساختمان است. انجام صفر تا صد هوشمند سازی،  فروش تجهیزات هوشمند و آموزش از فعالیت های این شرکت بزرگ و بنیانگذار هوشمندسازی در ایران می باشد.

کرج، سه راه گوهردشت، بین یاسر سوم و چهارم، خانه هوشمند ام اچ

سکه ای

logo

اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده سیستم های هوشمند ِ ساختمان

بیایید فردا را اختراع کنیم نه اینکه نگران اتفاقات دیروز باشیم. “استیوجابز”